fredag 29 januari 2010

Tillbaka

.
Med Michael Bublé i bakgrunden och grannarna sittandes på nedervåningen med händerna för öronen så känns det väldigt skönt att det äntligen är Fredag och jag återigen kan sjunga med i låtarna ljudligt ;) (Fast jag hoppas ju ändå att inte grannarna gör det :P)
Flisan stryker runt mina ben, hon hade inte riktigt vaknat när jag kom hem, jag hörde endast ett svagt snusande under sängen och lät henne sova en stund till innan jag tog upp henne i famnen för en puss. Vad hon inte har någon aning om, nu när hon ligger där på fönsterbrädan, är att hon snart ska få lite fredagsgodis :)

Det har inte gått sådär vidare med uppladdningen av de senaste klippen på facebook, så jag tror faktiskt jag får fortsätta med det här vanliga skrivandet på bloggen. Det är ju faktiskt det jag tycker bäst om, att skriva... Blir bara så nervös framför kameran och kan verkligen inte improvisera alls. Vi får se...

I onsdags började kyrkokören igen, nu har även Reine(körledarens) dotter börjat, tyckte väl jag kände igen tjejen på främre raden. Fick nämligen denna gång inte plats på min vanliga plats... Där stod en annan tjej med lockigt brunt hår och sjöng. Men det gör inget, vi har ju inte direkt speciella platser som vi ska stå på så jag sitter gärna på andra raden istället :)
Vid fikat så pratade jag lite mer med henne och vi kom till slut fram till att vi är ganska lika, sen satt vi båda där med varsin kopp av samma te, inget fikabröd och ensamma vid ett bord. Vi kallade det bordet "tjejernamedbruntlockigthårochendastté" bord :P haha Men Reine fick sitta där i alla fall... Sen vart det snöstorm, kom säkert 2dm snö på kvällen och jag såg framför mig hur jag pulsade hemåt i snödrivorna :P Som tur va kunde jag och Filip(en ur kören) få lite skjuts av "Taxi Eriksson", så vi båda slapp pulsa hemåt i snön. Vart oerhört tacksam :D

Var på begravning idag ute i Gravkapellet, skulle vara med Annie Wårhem(från Wårhem Begr.byrå) där, men det vart lite både med henne och Ernie(vaktmästare). När vissa började gråta(eftersom det ju var en begravning), så kunde inte jag heller hålla tårarna inne :P Sen visade Ernie mig hur det såg ut under Gravkapellet med kylen och hissen man hissar upp kistorna i från bottenvåningen. Lite läskigt...

Imorgon(lördag) är det mitt första bröllop någonsin. Sjukt förväntansfull och tycker det ska bli så otroligt spännande! :D Jag och Elisabeth(präst) ska åka härifrån tillsammans, det är nämligen ute i Gärdserum(har jag för mig), och sen ska jag få vara med under den vigsel som hon kommer hålla i. Det ska bli så spännande och jag längtar! :D

(Jag har en hemlighet, men jag vet inte om jag vågar berätta den :P Kan ge en ledtråd, läs på inlägget innan så kanske en del förstår i alla fall ;) hehe)

Puss och Kram
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar