söndag 3 januari 2010

Nyårsafton!!

.

Nyårsafton! Champagne, cigarrer, glitter och tomtebloss o med allt annat vad den innebär och vad den kvällen innehöll... Jag firade ju som sagt den hos den söta blonda trion i familjen Lindström.

Välsmaklig mat serverades på det vackert uppdukade bordet och alla hungriga magar högg in på maten. Det serverades fylld Paprika, vegetarisk då eftersom Helena är vegetarian och vi andra gladerligen också mumsade samma sorts mat. Det var dessvärre inte champange som serverades, men vin hade vi och det smakade minst lika bra. Tolvslaget kom och vi samlades utanför på altanen för att skåla in det nya året. Kallt var det och snön föll lätt över Gryta den kvällen. Överallt på himlen kunde man se fyverkerier smälla och färga himlen i alla dess färger. När en av våra egna smällare skulle iväg så hände det något märkligt, det smällde, fast inte på himlen... Den av oss(nämner inte namnet eftersom den då troligen slår mig), men den av oss som skulle smälla för första gången, råkade sticka ner smällaren i snön istället för i röret som fanns där så fint placerat i marken... Jo vi kan ju säga så här, den smällde inte på himlen men ingen kom till skada, den flög bara någon meter, men som tur va bort från os och smällde av. När jag upptäckt att den verkligen smällde av bara några meter från oss så började jag skratta... Det var lite komiskt faktiskt. Okey, nog om det...


Helena, Maria o Jag

Det gick från ljust till mörkt och från mörkt till ljust och det var morgon.
Jag hade varit hos Maria o Helena hela kvällen tills vid 7.20 då jag började må illa bara för jag fortfarande var vaken, kroppen ville verkligen sova. Jag åkte hem, tog ett bad och somande med blött hår sådär klockan 8.00 på morgonen. Mamma kom precis hem från jobbet när jag väl somnade. Sen när jag vaknade igen vid halv fyra på eftermiddagen så hade jag sovit väl och var vrålhungrig! Tittade mig i spegeln och suckade, hade ju somnat med blött hår... hehe

När man så vacker som man var satt sig för att äta en liten frukost och sett klart på lite tv, så påpekar mamma att det är fredag och att hon var sugen på kinamat så sa inte jag emot.
Jag åt åter igen, men nu hade det gått några timmar så jag hade hunnit bli lite hungrig igen. När maten var slut och våra magar var så fulla så var jag inte ens sugen på godis... alls.
Vilket vart för mig en konstig situation, eftersom jag inte brukar bry mig om att jag är mätt och därför äta godis i alla fall... hehe Ja vet, onyttig :P
Fast nu var jag ju då lite nyttig för en gångs skull i mitt liv... hehe

Dags att ta farväl igen!

Vi ses och hoppas på att detta året för med sig massor av spännande nya äventyr!

KRAM
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar