lördag 31 december 2011

Road-tripp till Gekås/Ullared

Vi startade på den galet tidiga tiden som var 06.00. Hämtade upp Elina, Anton, Viola och Linus för att sedan halv sju starta våran resa mot den lilla staden Ullared och deras omtalade och tvhyllade stormarknad Gekås. 
Resan ner tog oss ca 6 timmar och väl i Ullared gick vi på Gekås i kanske tre timmar, för att sen de resterande 2 timmarna äta middag och även kolla in shoppingcentret som så fint låg beläget på andra sidan parkeringen. 
Resan hem tog oss minst lika lång tid, då vi för omväxlingens skull tog en liten sightseeing genom Nyköping istället för Katrineholm. (Vilket inte var planerat..) Väl hemma tror jag alla var glada att få komma i säng, sova ut och dagen efter kunna tänka genom vad vi under gårdagen upplevt på våran resa genom landet. 
Som tur va hade jag med Linus som också kunde var en av dem som körde, kändes skönt att vi var två.

Mina tre i topp köp ser ni här nedan, handlade för totalt 778kr och fick ihop runt 40-45 grejer. Mest saker som jag behöver i min vardag, en del jag kommer kunna använda i framtiden och en del jag helt enkelt bara ville ha. 

En sekatör från Fiskars kan jag lova inte finns för det priset jag fick den för. Också en sak jag ville ha och känner jag behöver till våren. Alltså en av de topp tre.

Den julkalender, som enligt mig, är en av de bästa genom tiderna. 

Älskar denna te-kannas, utseende och form, prisvärd och vacker. Mitt bästa köp. 

Och för er som undrar, glömde jag såklart inte att köpa en av de välkända fryspåsarna, så nu har jag allt jag behöver. Fast kom hem utan en av de saker jag tänkte köpa där, glömde sy-tråd, fick köpa det idag på Ica, kändes lite surt att jag missade det när vi ändå var i Ullared. Men men.. en sak gör inte så mycket.
Det som kändes bäst på hela resan var att man hade så trevligt, att åka med vänner och ständigt höra en fullpackad bil av skvaller, wow-snack, fikasnaskande personer och skratt bakom sig när man körde, det är trots allt lycka för mig. Sen var det ju ett plus att vi möjligen tjänade en slant av att åka dit och handla. :)

End of story.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar