tisdag 13 december 2011

Frank - mat levererat med högsta kvalité och bästa servicen!

Frank var den restaurang jag besökte tillsammans med Maria, Helena, John, Matilda och Anette idag för att fira Maria på henne födelsedag. 22 år idag, ännu ett steg närmare mot en upplevelsefull och mer fantastisk framtid som väntar henne. Vi firade henne genom god mat, vin och efterrätt ... samt paket!
Maten som alla var förväntansfullt spända på var för alla en hemlighet, ett mysterium, eftersom vi var och en beställt "Franks hemliga matsedel", då de på restaurangen bestämmer, utifrån vissa behov, vad vi skulle äta. Alla fick först surdegsbröd med saltat smör, sen två förrätter på rad, med passande vin, först vitt mousserade sen ett rött och väldigt mustigt. Varmrätten för mig och Matilda, som speciellt valt något med kött, fick ankbröst och anklår i en spännande sås med smak av apelsin, tillsammans med mandelpotatismos, (SÅÅÅ GOTT!!!!!), även där med ett passande nytt rödvin, denna gång lite sötare. Till efterrätt fick vi blandat, tre fick en sort, de andra tre fick en annan. Jag var en av de tre som fick sorbet glass, exotiska frukter, fantastiskt goda chokladklickar och en massa annat smått och gott i "Ananas-anda", där med ett vitt dessertvin, gott och sött, mycket passande till efterrätten, inkluderades. 
Priset sen, jo det kan diskuteras, kan lätt säga att det var det dyraste jag hittills i mitt liv ätit, men servicen, personalen, stället i sig, maten och framför allt toan var i en lyxklass jag vanligtvis endast dagdrömmer om. Så fantastiskt gott att jag inte skulle ge detta ställe annat än toppbetyg!! Om någon funderar på att gå ut någon kväll och kan tänka sig äta för lite dyrare än vanligt, då rekommenderar jag ... FRANK!


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar