fredag 23 december 2011

Pyssel inför jul

Idag kom mor och hämta mig ganska tidigt från stan, var fortfarande en aningens sjuk, men inget som stoppar mig från att klä granen eller koka knäck. Vi åkte till Morfar och Millan för att ge dem min julklapp, när morbror Benny var där med mina två kusiner Lisa och Mårten. Jag fick gröt, några glas fanta och en pratstund med mina kusiner. Det var spännande att höra nya saker, ett exempel var att Mårten nyligen gift sig i Las Vegas. (Man bara, What!?) :P haha

Sen bar det av mot den lilla röda stugan med vita knutar ute i munga för att där tillsammans med mor koka knäck och klä granen. Det vart mer än så, då jag fick ett infall och gjorde en snögubbe utanför dörren, för att välkomna alla in. Knäcken vi kokade gjorde sig inge fin, varken på golvet eller på mammas innetofflor, så vi bestämde oss för att koka en ny sats. Förhoppningsvis får denna åtminstone rätt färg. :)



GOD JUL!
Ha en trevlig julafton med mycket mat, trevligt sällskap och kanske ett litet besök av tomtefar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar