söndag 4 april 2010

Välkommen vackra vår

.

.
.
NU ÄR DET ÄNTLIGEN VÅR!
Även om det finns snö kvar på några ställen så är det VÅR! <3
.
.

.
När jag kom tillbaka till Åtvids idag vid 15.00 så sken solen och det var varmt! Jag fick ta av min jackan och gick direkt till Ica för att köpa lite mellanmål som vi ska ha på färjan efter buss turen ner till sveriges kant :)
Imorgon ska jag ta en packdag, jag har packat det mesta idag och har slängt in lite extra i tvätten som jag ska ha med på bussen. Filten och kudden jag ska ha med var ju helt håriga från Flisan-hårstrån, så jag fick lov att slänga in filten och örngottet i tvättmaskinen, samt mina mysbyxor som kommer åka med.
.
Ikväll blir det bingolotto och kanske en tidig kväll... Har varit ganska trött idag, jobbigt att resa. Imorgon blir det sista dagen i sverige på åtta dagar. Jag ska i alla fall ha det viktigaste med som kameran, pass, pengar, ombyten osv... Först ska vi "bussa" ner till den Polska staden Oswiecim för att gå in på koncentrationslägrena Auschwitz och Birkenau. Sen kommer vi "bussa" vidare mot Italien och Assisi där vi ska bo i kloster en natt och se runt lite i deras omgivning innan vi åker vidare mot Rom. I Rom kommer vi bo tre nätter, tror jag, och där kommer vi också att få se mest turistattraktioner. Våran resa fortsätter sen mot Tyskland och München där vi kommer vara en dag och sen åka vidare hem till Åtvid igen. Det kommer var en krävande resa, både för oss ledare och deltagarna, men jag tror att förutom att jag kommer ha sett så otroligt mycket sevärdigheter så kommer jag också att vara riktigt nöjd med resan. För att inte tala om alla bilder jag kommer ta *pust*, känner det redan nu att det kommer minst bli runt 1300 bilder, för det är så många jag kommer att ha kunnat ta med mina två minneskort. Jag har även köpt ett extra batteri som jag ska ha med i fall att...
.
Ni som läser min blogg kan ju i alla fall vänta er en hel del bilder :D
.

.
Nu säger jag God Natt för kvällen och hoppas att du som läser får en lika fin kväll där du är, för här är det underbart utanför fönstret. Sol, värme o Vår :D
.
KRAM o GOS
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar