torsdag 21 maj 2009

Försommarbinderi :)

Jag åkte till Stockholm i måndags, där jag återigen skulle gå på en kortkurs inom binderi. Denna gång var det Försommarbinderi och skulle vara tre kvällar i rad. Vilket jag både såg fram emot och suckade för.. Mest för att det var så jobbigt och jag inte har hunnit haft en vecka fri än till att vila, är så trött och sliten... Men nästa vecka ska jag pusta ut och vila! Men jag såg fram emot det såklart eftersom vi höll på med blommor.

Första kvällen (måndag), vart det störst grejer gjort; Ett bordsarrangemang, en bukett och en enkel solitär.


Andra kvällen (tisdag), då fick vi göra mycket servettringar, en corsage och förbereda en bukett;


Sista kvällen (onsdag), då fick vi göra ännu flera servettringar, placeringskort, en "tårta"/dekoration för bordet och ytterliggare en solitär;


Det vart mycket denna vecka, och allt av detta vart jag nöjd med också, mycket vackra saker och jag skall komma ihåg denna lärdom och ha kvar bilderna. Funderar på att göra några liknande servettringar till pappa när han fyller 59 senare i år. Han blir så gammal! :P

Bodde ju även denna gång hos Anders och Anna, de är så sjukt trevliga och bjuder mig på allt, jag känner mig lite
överväldigad när jag är hos dem. Men det är bara att tacka och ta emot. :D

Det var en trevlig resa! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar