fredag 8 juni 2018

Åren går

För 10 år sedan hade jag ett helt annat liv som jag levde, med en kropp som har förändrats, med ett sätt att leva som utvecklats, och ett psyke som inte är som de var förr... Men man har såklart lärt sig saker och fått förståelse för livets både goda och dåliga sidor. 
Lyssnar inte på samma musik, umgås inte med samma människor, pysslar inte med samma saker, bor inte på samma sätt...

Men att blicka tillbaka för långt och känna att de kanske var bättre förr kan vara förödande. Man kan sakna vissa delar extra mycket och känna att man var smalare förr och livet var enklare.  

Livet är en gåva, både med dess negativa och positiva sidor, livet blir vad man gör de till, så se till och inte tänk för mycket på vad som varit, utan tänk att de finns massa goda saker som ännu inte hänt, som troligen kommer ske. Man vet ju aldrig vart livet leder en, men jag tänker tänka positivt idag. 

Jag vet att livet kommer lösa sig för en om man försöker så gott man kan och tänka positivt. I alla fall, de e vad jag hoppas för min egna del. Hur andra lever sitt liv kan jag inte uttala mig om. 

Här är jag 2008, då 19 år gammal. Hade massa förväntningar av livet, och de har väl inte spelat ut sig som jag velat, men jag är ändå nöjd med de senaste 10 åren. Har lyckats finna mycket glädje i livets många olika stunder och de e jag tacksam för. 


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar