måndag 4 juni 2018

Ännu mera trädgård

Nu är de juni och de flesta fröer är redan nere i marken o har tittat upp, men har brysselkål som inte verkar vilja komma upp, så nu för tredje gången sådde jag de. Hoppas, hoppas nu!
Men kålrabbi, bondböna, salladslök, sallad, pak choi, mangold och rödbetor tittar fint ur jorden. Sen fick jag Svart och vitkål av en släkting, sen har ju melonen vuxit på fint, samt pumpan, tomater, paprika och rädisor. Potatisen är riktigt hög nu också. Så i mina land växer de på bra! Så roligt o se!

Har börjat arbetsträna på Ikea också, med lokalvård som städning så fint kallas. Trevliga människor och stimulerande arbetsuppgifter, de här kommer nog funka bra tror jag. Måste gå upp tidigt om mornarna också, så de e faktiskt ganska skönt o få in lite rutiner igen.

Nya vänner och nya bekantskaper gör livet mera behagligt
så de känns ganska bra just nu. 

Nä nu ska jag snart gå och lägga mig,
ni som läser detta får ha en trevlig kväll så hörs vi.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar