onsdag 19 juli 2017

Filosoferande vid Mälaren

Jag tog min cykel och cyklade ner längs med vattnet vi här kallar Mälaren, satte mig ner på en sliten bänk i solen och tittade ut över vattnet. Filosoferade på livet.

Vad kommer livet ha planerat för just mig?

Jag har själv planerat i alla fall och de är att ha praktik på något storkök här i stan, inom en snar framtid. Och hoppas att de ska kunna få mig ut i arbetslivets spännande värld igen.

Här i Gränsta blommar de för fullt, skulle gärna lägga in bilder, men då min sladd till kameran försvunnit så får de vänta tills en sådan är inköpt. I växthuset växer sallad, rödbetor, paprikor, tomater, melon och gurkor för fullt, ute i landet växer broccoli, morötter, lök och kronärtskocka. Att de kommer bli en fin skörd till sensommaren, hoppas man ju på. Potatisen togs upp förra veckan och den var så otroligt god.

Men en bild på mälaren från förr kan ni ju få, lika fint där ute nu som då.



KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar