tisdag 24 april 2012

Nu börjar planteringarna på Vallby


Förra året när jag hade praktik på Vallby fick jag ta hand om den lilla rundeln inne i borgarträdgården, samt hjälpa Maria och Matilda på stora. I år, fick jag ta hand om den stora rundeln, på torget, vi mätte upp tillsammans, jag och Maria(trädgårdsmästaren) och jag började med planteringen under gårdagen och slutade plantera idag under regnets härliga fall. Flera än förra året, samt att årets penseér vart storblommiga. Det blev så vackert! Imorgon ska jag försöka ta ett kort så man kan se resultatet. Här är en bild på mig när jag planterar för fullt som Maria passade på att ta när hon hade kameran framme.

Hoppas ni haft en bra dag! Jag har planterat mina Penseér både i sol, blåst och regn. Och det har varit en toppen dag! :D Imorgon ska vi gå på den lilla rundeln, kom gärna förbi och titta :)


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar