torsdag 13 oktober 2011

Oktober månad

Det är oktober, en av årets mörkaste och längsta månader, den månaden då kylan verkligen blir påträngande i allas vardagar och man inser att det snart är vinter och ett nytt år. Det är också månaden där Halloween, Alla helgons dag och Alla själars dag infaller, dessa dagar då man antingen klär ut sig för att kunna tjäna ihop lite godis, man kristet firar kyrkans helgon och den viktigaste av dem alla, när man på alla själars dag ber för de avlidna och tänder ljus på gravarna för att hedra deras minne. 

En stund efter jobbet passerade min mor min lägenhet för att tillsammans med mig kunna fixa till dessa fina mini-pumpor som ni ser på bilderna nedan. Jag fick dem av min morbror som tydligen hade en hel del och för tillfället så lyser värmeljusen så vackert i dem på min balkong. 
Inte dags för Halloween än men jag tjuvstartar lite enkelt med dessa mini pumpor :)




KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar