tisdag 19 oktober 2010

Uppdatering av livet för tillfället...

Jag har ju inte skrivit på väldigt länge nu och det är för att skolan/praktiken har tagit upp praktiskt taget hela mina dagar! 
Nu har jag precis avslutat fyra veckor med praktik, kommer att sakna dem på Gideonsbergs blommor och lugnet. Nu är man tillbaka i skolan och det är blommor hit och blommor dit... Men det är ändå ganska intressant att få höra allas olika berättelser om hur de haft det ute på sina praktikplatser. Mikaela har jag ju träffat några gånger då Odensvi- och Gideronsbergs blommor har samma ägare, så hon vet jag lite hur hon haft det. Men alla har ju inte vara i västerås heller, flera har fått framtida praktikplatser och helgjobb på sina respektive platser. Då kan man ju känna sig lugn, jag skulle hoppas att jag gör ett bra intryck på åtminstonde en av platserna så man kanske kan söka jobb till sommaren.
Planterade ut ljung på balkongen precis, så nu blommar det där tills snön kommer och fryser in de frasigt röda växterna i is-paket.

I helgen så var jag till Rättvik för att helga. Det var främst för att träffa Viktoria, som vi tillsammans bestämde att vi hade en ledig helg och kunde träffas. Att helga går ut på att man åker upp på fredagen, får resan betald och jobbar där i deras kök tillsammans med volontärer + kockar under helgen. Man får maten gratis och ett rum tilldelat en, oftast i en barack som heter Paviljongen"pavven" då man bor ensam och har egen toa :)
Jag älskar verkligen att åka upp dit och helga, förutom att man alltid lär känna någon ny person (denna gång två), så är det väldigt roligt att jobba i köket! XD Jag älskar det verkligen, man får en riktig energikick av att hela tiden vara igång och nu när man vet hur allting ska gå till går det som smort :)

Siljan från mitt rum i "Pavven"


KRAM, ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar