måndag 13 september 2010

Förvånad och Nöjd.

Skolan "ringde" ut oss för dagen och jag cyklade glatt hem. Hämtade plånboken hemma och körde först en sväng till apoteket, sen var jag lite lat och handla precis bredvid på Konsum istället för att cykla till Ica. Kom hem och pratade lite med älsklingen i min nyväckta mobil. Var hur trött som helst idag och är ju inte piggare nu... Ska nog somna någorlunda tidigt ikväll.

Lagade mat så det bara rök om det! Jag som är känd för att alltid klanta till det i köket, (på ett eller annat sätt), klarade mig hur bra som helst... Igår hade jag en otursdag, ikväll verkade turen skina mot mig vilket jag är tacksam för. Stekte upp 16 bacon-bitar + pulvermos till det, 12 falukorv-bitar + pasta + kantarellerna som jag plockat i helgen :D Det ska bli gott sen!! XD Sen var det ju den underbart härliga högen med disk som väntade på en när man var klar med maten... Vattnade också mina torra blommor, (om det nu är så intressant för er att veta...?)

Men just det att jag INTE klantade till det med maten, gjorde mig både mycket förvånad och mycket nöjd! :)



Ska sitta vid tv:en en stund och bara vila, en dag med begravningsdekorationer och botaniska blomnamn kan till och med få den mest vana att bli mör i kroppen. Måst påpeka, vi STÅR upp hela dagen! (Ja, eller det beror på hur lång fika/lunch vi brukar få...)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar